Jul 21, 2009

PENGENALAN APLIKASI ICT

Pengenalan Aplikasi ICT.
E-mel:e-mel@pemudasipitang.com.my
Facebook:http://ms.my.facebook.com/people/
Pemuda-Umno-Sipitang/100000013389197
(Google:-Type-Aktiviti dan Pemuda Sipitang) PEMIMPIN MESYARAKAT PERLU KUASAI ICT: Pemimpin mesyarakat di Negeri ini disaran agar berusaha mendalami kemahiran Teknologi Maklumat dan komonikasi (ICT) bagi membolehkan mereka berhadapan dengan era ledakan Maklumat yang semakin mencabar.Tanpa kemahiran ICT seseorang pemimpin mesyarakat hari ini bukan sahaja ketingalan tetapi juga gagal memahami keperluan dan isu-isu semasa. ICT hari ini adalah merupakan komponen parti kepada mesyarakat & tidak boleh dipisahkan dengan urusan kehidupan seharian. “malah sesuatu yang perlu disedari oleh Pemimpin mesyarakat apabila ICT akhir-akhir ini semakin menguasai generasi muda sebagai pengantara dalam menerima dan menyebarkan maklumat .
PENGENALAN APLIKASI ICT.
pemudasipitang . com. my dan pemuda178 . blogsport . com (aktiviti pemuda sipitang-type in Google) facebook, webmail.
Perkembangan teknologi internet telah menjadikan Laman Web, Blog sebagai saluran penyebaran maklumat yang sangat penting antara organisasi dan orang awam.Antara kepentingan laman web kepada organisasi adalah seperti berikut:
i. Saluran dan Maklumat rasmi
Menjadi saluran rasmi maklumat, dokumen dan perkhidmatan dalam talian.
ii. Perkhidmatan
Menyediakan maklumat dan perkhidmatan atas talian yang boleh dilaksanakan secara interaktif dan dapat dan dapat menjimatkan masa sesiapa sahaja yang berurusan dengan organisasi.
iii. Mempromosi Organisasi
Membantu dalam usaha-usaha dalam mempromosi dan memberi publisiti kepada program-program yang dilakukan organisasi.
iv. Menyokong Kerajaan Elektronik
Laman web boleh menjadi salah satu daripada saluran penting perkhidmatan dalam Kerajaan Elektronik yang sedang dalam peringkat pelaksanaan.
Bagi pemuda UMNO sipitang, kami memperkenalkan 3 aplikasi ICT yang anda boleh gunakan iaitu:Laman Web pemudasipitang . com . my, facebook dan webmail.
Laman Web pemudasipitang . com . my, Secara ringkas laman web ini mengandungi 5 bahagian utama setakat ini.

No comments:

Post a Comment

orangkampung178@yahoo.com